E-commerce a SEO

Co zrobić, żeby Twój sklep internetowy był widoczny? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Dobre produkty, wysokiej jakości content nie obronią się same - potrzebna Ci widoczność. A ją zapewni Ci  między innymi SEO.


SEO - czym jest

SEO to Search Engine Optimization czyli działania podejmowane w celu optymalizacji Twojej witryny pod kątem wyszukiwarek - czyli zwiększenia jej widoczności. Pozycjonowanie poprawia ruch organiczny - niepłatny, jak np. kampanie - na  stronie. Pomaga zwiększyć nie tylko widoczność w przeglądarce, ale i ruch na stronie -a w konsekwencji - sprzedaż.


Jakie rozwiązania SEO warto wprowadzić w e-commerce?

Działań SEO jakie możemy wprowadzić w naszym sklepie jest wiele. Możemy podzielić je na trzy podstawowe filary - techniczny, linkowanie oraz content. Są wśród nich takie działania jak np.:

  • umieszczanie fraz kluczowych w opisach produktów,

  • opis stronny,

  • blog,

  • lookbook,

  • wykonywanie przekierowań 301,

  • mapowanie strony,

  • plik robots.txt.


Czy mogę raz wdrożyć zasady SEO?

Niestety, nie jest to takie proste. Pozycjonowanie strony SEO jest w dużej mierze determinowane przez algorytm Google, który stale ulega zmianom. Poza tym, pozycjonowanie należy stale udoskonalać, np.dbając o linkowanie swojej domeny na różnych portalach czy blogach. 


SXO - czym jest i jak się ma do SEO?

SXO czyli Search Experience Optimization to połączenie usługi SEO i UX - czyli User Experience. Skorzystanie z usługi pozycjonowanie SXO pozwoli więc zoptymalizować stronę zarówno pod kątem wyszukiwarek, jak i doświadczenia użytkownika. Pomaga więc kompleksowo poprawić konwersję, zarówno poprzez zwiększenie widoczności witryny, jak i np. poprzez zmniejszeniu problemu tzw. porzuconego koszyka, dzięki lepszym rozwiązaniom, prowadzącym użytkownika do kasy. Dobra widoczność i zoptymalizowana strona zwiększają także zaufanie do marki i naszych produktów, zachęcając klientów do zakupu. 


SEO w Odoo

Jak wspomnieliśmy, działania SEO można podzielić na trzy podstawowe filary - techniczny, linkowanie oraz content. Zobacz, jak Odoo pomoże Ci działać w każdym z nich.

  • SEO - techniczne - Odoo zajmuje się całą techniczną stroną witryny tak, aby była ona zoptymalizowana pod względem SEO. Działanie ERP obejmuje m. in. zapewnienie szybkości witryny, odpowiednią strukturę linków, https, sitemapę czy architekturę strony. Odoo samodzielnie wykonuje także redirecty, gdy np. zmienisz nazwę produktu. Każda strona, jaką stworzysz w Odoo będzie responsywna, co jest niezwykle ważne w algorytnie Google;

  • SEO - linkowanie - jest wykonywane poza Odoo. Obejmuje m. in. linkowanie w social mediach, portalach internetowych;

  • SEO - content - w Odoo możemy zoptymalizować naszą stronę, nadając jej odpowiedni tytuł, opis, wykorzystując słowa kluczowe a także nadając alt teksty dla obrazków. W ERP możesz także poprowadzić bloga, który ściągnie wiele ruchu na twoją stronę.