E-mail marketing z Odoo

Wraz z rozwojem wykorzystania technik komunikacji elektronicznej do prowadzenia działań marketingowych, pojawił się e-mail marketing. To wygodne narzędzie, pozwalające nie tylko na pozyskanie nowych klientów, ale i np. na zdobycie lojalności użytkowników naszych aplikacji, poinformowanie wybranej grupy o aktualnych promocjach czy przypomnienie o porzuconym koszyku.

Ze względu na możliwość wysokiej automatyzacji, niski koszt oraz dostępność dla klienta, e-mail marketing jest jednym z najpopularniejszych narzędzi marketingowych. 

Jak można wykorzystać system ERP do prowadzenia działań e-mail marketingowych?


E-mail marketing w Twojej firmie

Korzystanie z poczty elektronicznej znacznie wzrosło w ciągu ostatniej dekady - teraz każdy ma co najmniej jeden adres mailowy. Dlatego jest to tak skuteczny sposób na przekazywanie klientowi ofert i kampanii promocyjnych. Kampanie e-mailowe to jednak coś więcej, niż tylko maile z promocjami. Badania pokazują, że e-mail marketing ma wysoki poziom zwrotu inwestycji - jeżeli ta jest dobrze prowadzona.


Pozostań w kontakcie 

E-maile to świetne narzędzie, pozwalające Ci pozostać w regularnym kontakcie z klientem. Personalizacja każdej wiadomości, na którą pozwala Odoo sprawi, że Twój klient nie będzie otrzymywać zbędnego spamu, a wiadomość, która może realnie go zainteresować.


Łatwy dostęp

Jak wspominaliśmy, ze świecą można szukać osoby, która nie posiada adresu e-mail. Dodatkowo, większość z nas ma aplikację poczty na telefonie, dzięki czemu Twoje wiadomości będą odbierane natychmiast. Bardzo ważne jest zadbanie o to, by wysyłane maile dobrze wyświetlały się także na urządzeniach mobilnych - dlatego warto korzystać z gotowych szablonów Odoo.


Niski koszt

Prowadzenie kampanii e-mailowej, szczególnie przy wykorzystaniu systemu ERP, który już posiadasz, niewiele Cię kosztuje. Dzięki narzędziom automatyzacji, możesz wysłać wiele wiadomości na raz, co pozwala na dotarcie do wielu klientów przy małym nakładzie pracy. Wysyłane wiadomości e-mail można podzielić na grupy - ze względu na wiek klienta, region w jakim mieszka, dedykowany produkt czy usługę. To, na czym musisz się skupić to pomysł i stworzenie atrakcyjnej wizualnie wiadomości. 


Moduł e-mail marketing w Odoo

Odoo posiada moduł, pozwalający na automatyzację prowadzonych kampanii e-mailowych. Z jego pomocą, zdefiniujesz każdy aspekt udanej kampanii i osiągniesz sukces sprzedażowy. 

Odoo pozwoli Ci na:

  • stworzenie szablonu e-maila, który będzie przykuwać wzrok i dobrze wyświetlać się na urządzeniach mobilnych. Dzięki dostępności szablonów nie musisz kreować kampanii samodzielnie, co jest dużą oszczędnością czasu,

  • zdefiniować listy odbiorców dobrane pod względem interesujących ich tematów, aby uniknąć wysyłania zbędnego spamu,

  • zautomatyzować wysyłanie e-maili, co pozwoli na oszczędzenie czasu,

  • umieścić w mailu linki czy przyciski z odnośnikami do mediów społecznościowych, aby potencjalny klient mógł szybko sprawdzić Twoją aktywność w sieci i uzyskać odpowiedzi na interesujące go tematy,

  • na bieżąco monitorować ilość wysłanych e-maili, wygenerowanych leadów i utworzonych faktur. Odoo udostępnia statystyki wiadomości e-mail przeglądanych przez odbiorcę oraz liczbę odbiorców, którzy odpowiedzieli na wiadomości e-mail, dzięki czemu będziesz wiedzieć, czy Twoja kampania odniosła sukces, czy może warto coś w niej poprawić.